Aby znaleźć prawnika skorzystaj z wyszukiwarki. Możesz również przeglądać prawników wg stanowisk lub nazwisk:

SPCG reprezentowała sieć Tesco Polska w precedensowym sporze z jednym z producentów i dostawców mąki używanej w piekarniach wewnętrznych sieci Tesco Polska do produkcji własnego pieczywa, sprzedawanego następnie konsumentom. Dostawca ten pozwał sieć Tesco Polska o zwrot ustalonych przez strony bonusów od obrotu (premii pieniężnych), zarzucając, że stanowią one opłaty za przyjęcie jego towarów do sprzedaży w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczeniu nieuczciwej konkurencji (tzw. opłaty półkowe), których pobieranie utrudnia dostawcy dostęp do rynku w rozumieniu art. 15 ust. 1 pkt 4 i art. 3 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

Wyrokiem z dnia 6 czerwca 2014 r. (sygn. akt III CSK 228/13) Sąd Najwyższy uwzględnił skargę kasacyjną wniesioną przez Tesco Polska i uchylił wyrok Sądu Apelacyjnego w Krakowie. Podzielając zarzuty Tesco Polska, Sąd Najwyższy przesądził, że wskazane przepisy ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji w ogóle nie mają zastosowania do towarów kupowanych przez sieć handlową celem przetworzenia i sprzedaży w formie przetworzonej, natomiast bonus (premia pieniężna) z tytułu osiągnięcia określonej wielkości sprzedaży stanowi rabat, który wchodzi w skład marży handlowej w rozumieniu art. 15 ust. 1 pkt 4 ustawy o zwalczeniu nieuczciwej konkurencji.

Z ramienia SPCG sieć Tesco Polska reprezentowali mec. dr Jakub Górski i mec. Paweł Węc.

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Zobacz Politykę prywatności