Decyzją nr DDK-28/2015 z dnia 30 grudnia 2015 r. Prezes UOKiK uznał za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów informowanie abonentów o jednostronnej zmianie umów, polegającej na podwyższeniu w 2014 r. opłaty abonamentowej. Równocześnie, po raz pierwszy w historii działania, UOKiK nałożył w tym trybie na operatora obowiązek wypłaty na rzecz dotkniętych zakwestionowaną praktyką konsumentów tzw. rekompensaty publicznej (swoistego zryczałtowanego odszkodowania). W decyzji przewidziano również karę finansową dla operatora w kwocie ponad 4,5 mln zł.
Na skutek odwołania T-Mobile Polska od powyższej decyzji SOKiK wyrokiem z dnia 21 maja 2018 r. uchylił w całości ww. decyzję Prezesa UOKiK. W ustnych motywach rozstrzygnięcia Sąd wskazał m.in., że nie można uznać za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów informowania konsumentów o zmianie cen. Informacja taka nie wprowadzała bowiem konsumentów w błąd. Prezes UOKiK nie zakwestionował przy tym posiadanych przez operatora w umowach z abonentami klauzul modyfikacyjnych. Tym samym, dopóki klauzule te nie zostały skutecznie zakwestionowane, wprowadzone zmiany w umowach należy uznać za skuteczne. Wyrok nie jest prawomocny.
W postępowaniu sądowym w tej sprawie T-Mobile Polska S.A. była reprezentowana przez Partnerów SPCG: prof. dr hab. Sławomira Dudzika i mec. Marcina Kopra.
Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies w celu zapewnienia prawidłowego działania strony, w celach statystycznych oraz w celach optymalizacji korzystania ze strony. Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Zobacz Politykę prywatności.