SPCG od wielu lat współpracuje z podmiotami prowadzącymi sieci sklepów detalicznych, w tym sklepów wielkopowierzchniowych. Usługi świadczone przez SPCG mają charakter kompleksowy i dotyczą wymogów regulacyjnych, procedur wewnętrznych obsługiwanych podmiotów, umów zawieranych z dostawcami dóbr i usług, sprzedaży konsumenckiej oraz reprezentacji w sporach sądowych. Doświadczenie w wielu dziedzinach prawa pozwala na zapewnienie wszechstronnej obsługi Klienta.
Usługi SPCG obejmują m.in.
- doradztwo związane z przygotowaniem inwestycji infrastrukturalnych, badanie stanu prawnego nieruchomości (przygotowywanie raportów due diligence), przygotowanie projektów umów nabycia nieruchomości, reprezentację w negocjacjach związanych z nabyciem nieruchomości, reprezentację w procedurach administracyjnych – w tym dotyczących zagospodarowania przestrzennego, ochrony środowiska, prawa budowlanego – przygotowanie projektów umów związanych z projektowaniem i wykonaniem obiektów budowlanych, rozliczenia inwestycji budowlanych;
- przygotowanie projektów umów najmu powierzchni i reprezentacja w negocjacjach z najemcami;
- przygotowanie projektów umów z dostawcami rozwiązań IT i reprezentacja w negocjacjach z takimi podmiotami;
- przygotowanie projektów umów z dostawcami oraz projektów warunków handlowych;
- przygotowanie umów franczyzowych oraz reprezentacja w negocjacjach i sporach z franczyzobiorcami;
- reprezentowanie w postępowaniach dotyczących zezwoleń na obrót napojami alkoholowymi;
- reprezentowanie z postępowaniach dotyczących zezwoleń na prowadzenie stacji paliw;
- doradztwo w zakresie prawa pracy, reprezentacja w sporach przed sądami powszechnymi;
- doradztwo w zakresie prawa korporacyjnego, reprezentacja w sporach przed sądami powszechnymi oraz sądami arbitrażowymi;
- doradztwo w zakresie umów handlowych, reprezentacja w sporach przed sądami powszechnymi oraz sądami arbitrażowymi;
- doradztwo w zakresie wprowadzania produktów konsumenckich na polski rynek;
- doradztwo dotyczące wymogów regulacyjnych odnoszących się do sprzedaży detalicznej;
- doradztwo w zakresie przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, zwłaszcza w związku z przygotowaniem oraz wykonaniem kampanii reklamowych i akcji marketingowych oraz reprezentacja w sporach sądowych przez sądami powszechnymi oraz sądami arbitrażowymi;
- doradztwo dotyczące przepisów o ochronie konkurencji oraz nieuczciwych praktyk rynkowych, reprezentacja w postępowaniach administracyjnych przed Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz w procesach prowadzonych przez Sądem Ochrony Konkurencji i Konsumentów;
- przygotowanie transakcji związanych nabywaniem, zbywaniem, integracją lub rebrandingiem sieci sklepów detalicznych, począwszy od zaplanowania struktury transakcji, poprzez proces due diligence, przygotowanie i negocjowanie umów oraz pozostałych dokumentów transakcyjnych, negocjacje ze związkami zawodowymi;
- doradztwo związane z oceną procesu legislacyjnego w sprawie przepisów dotyczących różnych aspektów działalności sieci handlowych.